Ne terheld meg a gyomrod vacsorára

Kategória: Érdekességek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Gyümölcsöt ne, a zöldséggel is csínján, de fehérje és egy kis zsír jöhet! – ez lenne az ideális tanács a tápláló, ám nem hizlaló vacsora összeállításához, hogy az álmunk se lássa kárát. Az esti szénhidrátfogyasztást mindenképpen mellőzzük és egyesek szerint a kizárólag zöldségekre épülő vacsora sem ideális, ahogy az üres gyomortól sem lesz könnyebb az álmunk.

Ne terheld meg a gyomrod vacsorára

Főleg fehérjét, zöldséget és halt együnk vacsorára


Fehérjében gazdag ételeket fogyasszunk!

A fehérje izomépítő és nem hizlal, ráadásul a fehérje és a zsír kombinációjával tudjuk feldolgozni a többi tápanyagot is: zöldségeket és szénhidrátokat is. Salátába jó kombináció lesz a hal, az avokádó és a szezámmag: mindhárom kiváló vitamin- és tápanyagforrás, elsősorban fehérjéből. A tonhal vagy a makréla, esetleg a lazac ízletes és egy nagyon finom saláta fő alapanyaga lehet. Kombinálhatjuk feta-sajttal is, így egy kis citromlével és fűszerekkel nagyszerű és tápláló vacsorát költhetünk el. A lényeg, hogy kis adagot fogyasszunk belőle: ez mindenfajta vacsorára érvényes. Ha nem is eszünk hozzá zöld salátát, uborkát vagy halványító-zellert nyugodtan vághatunk bele, mert ezek a zöldségek kiváló vesetisztítók, vízhajtók – utóbbi még vágyfokozó hatásával is segít az esti programban.

 

A kevesebb több

Esti étkezéshez maximum 3 alapanyagból készítsünk salátát és vigyázzunk, hogy ebből maximum egy legyen hús vagy nehezebben emészthető zöldség. Gombát, retket ilyenkor már ne együnk, ahogy Serrano-sonkából is csak csínján csipegessünk a salátára. A túl sok összetevő megterheli a szervezetet és éjszaka nem a pihenésre, hanem az emésztésre fog koncentrálni. Nem szabad éhesen lefeküdni, ezért kell fehérje a vacsorába, de ennek jótékonynak kell lennie. A Serrano sonka mellé például jöhet pár kocka Grana Padano sajt és egy kis olíva olaj, de emellé már csak reszelt répát vagy pár szem koktélparadicsomot tervezzünk a tányérba. Ha lazactartárral zárjuk a napot, maximum citromkarika legyen rajta, esetleg kapribogyó, semmi több. Önmagában is olyan gazdag étel, hogy nincs szükségünk másra a jóllakáshoz.

Ne terheld meg a gyomrod vacsorára

Az ennivalót alaposan rágjuk meg, mert így megkönnyítjük a gyomrunk munkáját, ezáltal pedig természetesen az éjszakai pihenésünket segítjük


Rágjunk, hogy ne forgolódjunk az ágyban!

A jól megrágott ételt könnyebben megemésztjük, nem fogunk éjszaka arra ébredni, hogy valami szorít vagy kényelmetlen. Ha a bal oldalunkon alszunk, könnyíthetünk is emésztésünkön. Egy falatot hússzor is meg kell rágni, hogy ne a gyomrunknak kelljen megőrölnie – és persze, az esti fogmosás semmiképpen ne maradjon el! A rágásnak van egy másik, fontos szerepe is: az alapos őrlőmunkával nyállal keveredik az étel. Nyálunkban már emésztőenzimek is vannak, így a gyomorba kerülő ennivaló már elő lesz készítve az erősebb gyomorsav maró hatására és könnyebben lebomlik. Vagyis energiát spórolunk az éjszakai pihenéshez.

 

Amit ne együnk este

Cukrot, nehezet és sokat – semmiképpen. Bár minden zöldség tartalmaz szénhidrátot is, a legtöbbjük mégis elenyésző mennyiségben a gyümölcsökhöz képest. A húsok közül pedig mellőzzük a nagyon zsíros húsokat. Kizárólag jó fajta zsírt ehetünk: Omega 3 zsírsavat tartalmazót, ezért is ajánlott a halételek fogyasztása esti órákban. A puffasztó ételeket mindenképpen mellőzzük! Nem csak a bélgázok miatt kellemetlenek, de a gyomor emésztési kapacitását is korlátozzák azzal, hogy felfúvódást okoznak. Nem mellesleg álmatlan éjszakára számíthatunk a finom csülkös bab vagy chili con carne után. A csípős fűszerezést ugyanezen okok miatt nem érdemes túlzásba vinni, de egy kevés nem árt, inkább serkenti a méregtelenítést.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : vacsora, pihenés, gyomor, álom, alvás, matrac

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Hahn Gábor

Azt álmodtuk, hogy minden ügyfelünk jól alszik, de az álom átváltozott végül egy olyan küldetéssé, mely révén egész Magyarország jól alszik. Tartson velünk, és ezen az oldalon információinkkal, tudásanyagainkkal, személyre szabott szakértői tanácsokkal segítünk Önnek, szeretteinek és egész Magyarországnak jól aludni!
Facebook: Aludj jól Magyarország | Youtube: Matrackuckó

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.