Minden kismama nehezen alszik?

Kategória: Aludj jól | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Rengeteg édesanya tudja, milyen nehéz egy jót aludni a szülést követő néhány hónapban. De számos kismama már a várandósság idején is alvásproblémákkal küzd.
A várandósság első trimeszterében nem egyszer meghosszabbodik az alvás ideje. Ez természetes, hiszen a női test igyekszik gondoskodni a növekvőben lévő magzatról, s ez sokkal fáradtabbá teheti az édesanyát. A szívverés felgyorsul, a test több vért termel, s a méhlepény is megkezdi működését. A várandósság későbbi szakaszában azonban azt tapasztalhatja, hogy nehézzé válik a normális, mély alvás.

 

Minden kismama nehezen alszik?
 

Minden kismama nehezen alszik? Ez természetes?



Alvás várandósság idején: miért olyan nehéz normálisan aludni?

A várandósság idején leginkább testének fizikai átalakulása jelenthet problémát. A megszokott pózok helyett igyekezzen más testhelyzeteket keresni. Főleg akkor van nehéz helyzetben, ha korábban szeretett hason feküdni. Az egyre növekvő has szinte lehetetlenné teszi a kényelmes elhelyezkedést, hiszen közben még a babára is ügyelni kell. Emellett más tényezők is zavarhatják a nyugodt és pihentető alvását. Várandóssága idején a szívverés száma növekszik, ez már magát az elalvást is nehezítheti. A méhe növekedése a környező szervekre, izmokra is hatással lehet. Előfordulhat, hogy a megnövekedett méh nyomja a tüdő alatt található izmokat, így légzése felületesebbé válik. Szervezete azonban igényli a több oxigént, így előbb-utóbb gyorsabbá válik a lélegzetvétel. Megnövekedett pocakja, a felszedett kilók megterhelik az izmokat is. Tapasztalhat a várandósság későbbi szakaszában hát- és derékfájást, mely szintén megnehezíti az alvást. Az emésztőrendszere is lelassul, ezért ne fogyasszon egyszerre nagyobb adag ételt. Egyen két-három óránként egy keveset, így nem szenved majd a gyomorégéstől.
 



 

Rémálmok várandósság idején

Rengeteg várandós nő panaszkodik rémálmokra, mely leginkább a szüléshez, vagy a babához kapcsolódik. Ez nem fizikai, hanem lelki probléma. Meg kell értenie, hogy az álmok nem a jövőt jelzik, hanem saját félelmeit. Általában azoknál fordul elő rémálom, akik aggódnak gyermekük épsége miatt, vagy félnek a szüléstől. Erre mind van megoldás; az orvosi vizsgálatok megnyugtatóak hatnak majd Önre, hiszen a babája és a Ön egészségének védelmét szolgálják, a szüléstől való félelem pedig általában elmúlik, csak annyi a teendője, hogy részletesebben is tájékozódjon a témáról.


Teendők a jó alvás érdekében

 

  1. Igyekezzen rájönni, mi táplálja félelmeit, így könnyen véget vethet rémálmainak.
  2. Hanyagolja a koffeintartalmú italokat (kávé, tea, kóla).
  3. Alvás előtt egy-két órával már ne fogyasszon nagyobb mennyiségű ételt vagy italt.
  4. Próbáljon kialakítani egy napi rutint. Igyekezzen minden nap ugyanakkor lefeküdni és kelni.
  5. Igyekezzen rendszeresen mozogni. Egy kevés úszás, vagy minden nap egy séta segíthet az elalvásban.

 

Ha semmi nem segít az elalvásban, akkor se rohanjon rögtön a patikába. Az álmatlan forgolódás helyett próbálkozhat könyvet olvasni, vagy más, nyugodt elfoglaltságot találni. Legvégső esetben fogyaszthat gyógynövény teákat, de ezt mindenképpen beszélje meg kezelőorvosával.

Forrás: Családinet

Szerző: Kókai Kata

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék :

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.