Megúszható-e a szieszta?

Kategória: Érdekességek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Sokáig csak irigykedtünk a déliek sziesztája miatt, ma már nálunk is olyan forró a nyár, hogy gyakorlatilag rákényszerülünk a napközbeni pihenésre. A forróságot ugyanis csak légkondicionált helyiségben lehet elviselni, de a folyamatos léghűtés legalább annyira megterheli a szervezetünket, mint a kánikula. Érdemes beiktatnunk egy kis szunyókálást a munkanapba, így hatékonyabbak, produktívabbak leszünk és persze több időnk marad az esti órákban a hűsölésre.

Megúszható-e a szieszta?

A sziesztázás, bármennyire is jól hangzik, nem helyettesítheti az éjszakai alvást


Javítja a koncentrációt

A spanyolok a munkaidőbe is beiktatták, így kettéosztották a napi munkaidőt: 14:00 órától 16:30-ig tart a pihenő. A teljes munkanap reggel 8:00-kor indul és este 20:00-ig tart, a szieszta idejére pedig a boltok is bezárnak (amelyek egyébként 10:00-kor nyitnak). A napközbeni pihenés fő oka, hogy a hatalmas hőségben nem lehet tartósan eredményesen koncentrálni, ezért aztán a 2-2,5 órás szunyókálással frissülnek fel a spanyolok. Megoszlanak a vélemények a tekintetben, hogy mennyi az ideális időtartam: a REM alvás miatt egyesek a 40 percet tartják célszerűnek, mások viszont a 2 órányi alvást javasolják.

 

Nem az éjszakai alvást helyettesíti

Ilyen rövid pihenőidőt akkor lehet hatékonnyá tenni, ha a szieszta környezete kifogástalan, beleértve a fekhelyet is. Ideális esetben a sziesztát otthon töltik a dolgozók, ám nálunk erre még nincs kialakult munkakultúra. Az egyre terjedő szabadúszó és home-office konstrukciók azonban utat nyithatnak a szieszta beiktatásának is, ez esetben mi isi otthon élvezhetjük a délutáni szunyókálás előnyeit. Ne feledjük, hogy csakis akkor lesz hatékony, ha rendszeres időben vonulunk el pihenni és nem alusszuk túl magunkat, hiszen nem az a cél, hogy az éjszakai alvást helyettesítsük.

 

Maximális kényelemben élvezzük a sziesztát!

A háló nappali használata akkor lesz igazán hatékony, ha reggel, felkelés után kiszellőztetjük és utána lesötétítjük, hogy ne forrósodjon fel napközben. Az ágyneműt lehetőleg terítsük ki, hagyjuk szavadon a matracot, hogy az is tudjon szellőzni. A sziesztához nem húzunk hálóruhát, de legalább fehérneműre vetkőzünk, esetleg egy pólót veszünk és vékony – nem az éjszakai alváshoz használt – lepedővel takarózunk. Nappal mindenképpen melegebb van, tehát kerüljük az éjszakai ágynemű használatát.

 

Négy napos munkahét legyen vagy szieszta?

Eseteleg mindkettő? Nem a mi tisztünk eldönteni, de a teljesítményünk hatékonyságát mérlegelve világosan látszik, hogy a mostani időbeosztás nem tartható már sokáig a klímaváltozásnak köszönhetően. Annyi biztos, hogy a szervezetünknek több minőségi pihenésre van szüksége a szélsőséges időjárási körülmények közötti működéshez, így csak nyerni tudnánk az értékes napközbeni pihenéssel. Aki teheti, próbálja ki! Csak okosan: ne menjen az éjszakai alvás rovására!

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : alvás, alvászavar, memóriaproblémák, matrac

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Hahn Gábor

Azt álmodtuk, hogy minden ügyfelünk jól alszik, de az álom átváltozott végül egy olyan küldetéssé, mely révén egész Magyarország jól alszik. Tartson velünk, és ezen az oldalon információinkkal, tudásanyagainkkal, személyre szabott szakértői tanácsokkal segítünk Önnek, szeretteinek és egész Magyarországnak jól aludni!
Facebook: Aludj jól Magyarország | Youtube: Matrackuckó

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.