Ezt csináld, amikor rád tör az allergia!

Kategória: Érdekességek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Akinek nincs, el sem tudja képzelni, milyen kellemetlenségekkel jár allergiával élni. Bármelyik fajtája megterheli a szervezetet, akár állandó, akár szezonális problémáról beszélünk. Ahány allergia, annyiféle nyűg és még éjszaka sem vagyunk biztonságban.

Ezt csináld, amikor rád tör az allergia!

Allergiás tünetek ellen használhatunk orrsprayt, köhögés ellni szirupot, de bevethetjük a megelőzés taktikáját, például a megfelelő időben szellőztetünk, gyakran cseréljük az ágyneműt, a hatalmas padlószőnyeget pedig kidobjuk vagy kisebbre cseréljük


Allergiás tünetekkel pihenni?

Viszkető szem, bedugult orr, nehézlégzés – csak néhány alaptünet az allergiás megbetegedések repertoárjából. Ilyen feltételek mellett szinte kizárt, hogy végigaludjunk egy éjszakát, ha pedig a teljes szezont alvási restanciákkal kell átvészelni, a végére alaposan kimerülhetünk. Használjunk orrsparyt, köhögés ellen szirupot és felpolcolt fejjel próbáljunk álomba merülni. Sajnos, csak akkor tudunk majd nyugodtan aludni, ha megszabadulunk az allergia kellemetlen tüneteitől.

 

Rendszeres ágyneműcsere és állatok kizárva

A por és a pollen is leginkább a textíliákban képes megülni, de az állatszőr is könnyen beletapad a takarókba, ágyneműkbe. Emiatt aztán allergiások számára a gyakori ágyneműcsere több mint javasolt. Állatszőr-allergiában szenvedők természetesen óvakodjanak attól, hogy a kedvencek a hálószobába is bejussanak. Az ágynemű és a matracvédő tisztításához mindenképpen érdemes hipoallergén mosószert használni és rendszeres fertőtlenítéssel biztosítani a szoba levegőjének minőségét is.

 

Felejtsük el a padlószőnyeget!

A legnagyobb pormágnes a szőnyeg, leginkább a nehezebben tisztítható padlószőnyeg. Lehetőleg mellőzzük, de ha nem sikerül szőnyegmentessé tenni a hálószobát, válasszunk kisebb, könnyen tisztítható darabokat. Érthető, ha szükségünk van ágyelőre, amire kiléphetünk, ez esetben inkább természetes anyagból szőtt szőnyeget vásároljunk és poroljuk, mossuk rendszeresen.

Ezt csináld, amikor rád tör az allergia!

A pollen és a por meggyül a hajunkban és a ruhánkban, ezért zuhanyozzunk amilyen gyakran csak tudunk, de este és reggel mindenképpen


Hajnali és késő esti szellőztetés javasolt

A szoba levegőjének minősége attól függ, milyen a levegő por-koncentrációja, mennyi a poratka, az állatszőr és az egyéb szennyeződés. Levegő-tisztító berendezése nem mindenkinek van, de mindenki megtanulhatja a hatékony szellőztetés alapjait: reggel korán és késő este nyissunk ablakot, kánikulában pedig sötétítsük is a szobát napközben. Erre azért is szükség van, mert a nagyobb melegben a kórokozók is jobban szaporodnak.

 

Zuhanyozással nyissuk és zárjuk a napot!

Ne csak a testünket dörzsöljük át alaposan, de mossunk hajat is, különösen az esti zuhanyozásnál. Így a napi por és pollen nem fog rákerülni a párnára és éjszaka nem fogjuk belélegezni. A tisztálkodáshoz ugyanúgy vegyszermentes tisztálkodó szereket használjunk, mint ahogy a környezetünket is hipoallergén tisztítószerekkel célszerű felfrissíteni.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : alvás, alvászavar, allergia, pihenés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Hahn Gábor

Azt álmodtuk, hogy minden ügyfelünk jól alszik, de az álom átváltozott végül egy olyan küldetéssé, mely révén egész Magyarország jól alszik. Tartson velünk, és ezen az oldalon információinkkal, tudásanyagainkkal, személyre szabott szakértői tanácsokkal segítünk Önnek, szeretteinek és egész Magyarországnak jól aludni!
Facebook: Aludj jól Magyarország | Youtube: Matrackuckó

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.