Az idősebb generáció alvási igényei

Kategória: Érdekességek | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Életünk során fokozatosan csökken alvási igényünk. Az újszülött akár 19 órát is alszik a nap folyamán, 14-et biztosan, ugyanis ennyire mindenképpen szüksége van 3 hónapos koráig. Ez a szám fokozatosan csökken és csak fiatal felnőtt korunkban érjük el a sokat hangoztatott 8 órányi alvási szükségletet. 26-64 éves korunk között 7-9 óra az átlagos alvási szükséglet, majd 65 éves korunk után 7-8 órára csökken ez a szám. Sokan azonban nem tudnak végigaludni ennyi időt.

Az idősebb generáció alvási igényei

Idősebb korban az éjszaka folyamán többször is felébredhetünk egészsségügy problémák miatt, ezért fontos, hogy az alvással töltött idő a legmagasabb minőségű legyen


A fekhely minőségével meghosszabbíthatjuk az alvást

40 éves korunk után már mindannyiunk életében megjelennek a különböző egészségügyi kihívások, problémák, amelyek természetesen alvási szokásainkra és az alvás minőségére is kihatnak. Ahogy telik az idő, egyre gyakrabban kell felkelnünk a mosdóba vagy éppen vizet inni. A gyógyszereknek is lehet olyan hatásuk, hogy éjszaka felébredünk. Nagyon fontos lehet fekhelyünk minősége ebben a helyzetben, hiszen az amúgy is éberebb alvás kényelmetlen ágyon még gyötrelmesebb. Az idősebb generáció életminősége gyakorlatilag a minőségi pihenésen múlik: így tud regenerálódni a napközben megterhelt szervezet.

 

Egészségügyi problémák esetén speciális matrac

Ízületi és porckopásos panaszok – szinte minden idősebb embert érintenek ezek a problémák. Ilyen állapotban szükség van olyan alátámasztásra az alváshoz, amely megkíméli az ízületeket és a nyomásérzékeny részeket. A memóriahabos matrac megfelelően kényelmesebb fekvést biztosít és biztonságos mozgást tesz lehetővé, mint például a rugós matracok.

 

Magasabb ágyról könnyebb leszállni

A matrac magassága és az ágy magassága is megkönnyítheti az idősebbek felkelését. Amennyiben leszálláskor a térdhajlat 90°-os vagy annál is nagyobb szöget zár be, nem kell erőlködni a felállásnál, így kevésbé balesetveszélyes. Érdemes úgy választani matracot és ágykeretet, hogy a saját magasságunkhoz és a hely adottságaihoz egyaránt passzoljon. Ha szükséges, az ágy mellé kapaszkodót is lehet szerelni, hogy könnyebben felhúzhassuk magunkat. Gerincbetegek számára a könyöktámaszos, oldalfekvésből indított felkelés javasolt és általánosságban elmondható, hogy kerülni kell a hirtelen mozdulatokat.

 

Duplát csak azonos igényekre

Franciaágyba duplamatracot csak akkor válasszunk, ha társunknak is hasonló a testsúlya, alvási szokásai és alvásigénye van. Egyébként az osztott fekhely javasolt, mert így elkerülhetjük a kellemetlenségeket. Például a memóriahabos matrac 50-120 kg között ideális választás lehet, de keménysége szempontjából már lehetnek különbségek köztünk, ezért érdemes szakember tanácsát kérni. Profi matracszaküzletben ki is lehet próbálni a matracokat, ne habozzunk hát elheveredni kicsit az ágyon, hogy kiderüljön, milyen matrac való nekünk!

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : alvás, matrac, életkor, gerinc

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Hahn Gábor

Azt álmodtuk, hogy minden ügyfelünk jól alszik, de az álom átváltozott végül egy olyan küldetéssé, mely révén egész Magyarország jól alszik. Tartson velünk, és ezen az oldalon információinkkal, tudásanyagainkkal, személyre szabott szakértői tanácsokkal segítünk Önnek, szeretteinek és egész Magyarországnak jól aludni!
Facebook: Aludj jól Magyarország | Youtube: Matrackuckó

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről

 

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.